Πρώην Αμερικανική Βάση Γουρνών

Γούρνες, 71500

08:00-14:00

Δευτέρα έως Παρασκευή

Περιβαλλοντικές

Η εκπαίδευση και η ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με την κλιματική αλλαγή αποτελούν κομβικής σημασίας στόχους για να ενισχυθεί η κοινωνική συνείδηση και να προαχθούν βιώσιμες συμπεριφορές. Το τρέχον σχολικό έτος 2023-2024, το εκπαιδευτικό προσωπικό και οι μαθητές του ΓΕΛ Γουβών συμμετέχουν σε μια σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών για την κλιματική αλλαγή και την προστασία του τοπικού φυσικού περιβάλλοντος.

Πιο συγκεκριμένα συμμετέχουν στα παρακάτω προγράμματα, δράσεις, εκπαιδευτικές επισκέψεις:

  1. Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα με τίτλο: «Μαθαίνοντας και Διδάσκοντας για την Κλιματική Αλλαγή» (EDU4CLIMA), το οποίο  υλοποιείται από το Εργαστήριο Περιβαλλοντικών Χημικών Διεργασιών (Ε.ΠΕ.ΧΗ.ΔΙ.) του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Κρήτης και στο οποίο συμμετέχει και η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης. Το EDU4CLIMA σκοπεύει να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν πληρέστερα τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής και τους εκπαιδευτικούς να εντάξουν σχετικά θέματα στη διδασκαλία τους. Στο πλαίσιο του προγράμματος οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφτούν την Άνοιξη του 2024 το Σταθμό Ατμοσφαιρικών Μετρήσεων στο Φινοκαλιά Λασιθίου.
  2. Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων με τίτλο: «Οι μαθητές του Λυκείου Γουβών “υιοθετούν” ένα οικοσύστημα». Οι μαθητές παρακολουθούν και αξιολογούν το παράκτιο οικοσύστημα που εκτείνεται στο βόρειο τμήμα της Πρώην Αμερικανικής Βάσης των Γουρνών (πλησίον των εγκαταστάσεων του σχολείου τους), με σκοπό την ανάδειξη της μοναδικότητας της βιοποικιλότητας του συγκεκριμένου οικοσυστήματος αλλά και την καταγραφή των πιθανών κινδύνων και απειλών που μπορεί να σχετίζονται με ανθρωπογενείς δραστηριότητες και παρεμβάσεις αλλά και με την κλιματική αλλαγή.
  3. Διεθνές Θεματικό Δίκτυο «Νέοι Δημοσιογράφοι για το Περιβάλλον». Το Δίκτυο συντονίζεται από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ). Οι μαθητές καλούνται να διερευνήσουν και να προτείνουν πιθανές λύσεις για τοπικά περιβαλλοντικά ζητήματα που συνδέονται με την κλιματική αλλαγή, την απώλεια βιοποικιλότητας και την περιβαλλοντική ρύπανση, με γνώμονα τους 17 Στόχους Αειφορίας, οι οποίοι αποτελούν ένα σύνολο στόχων που έχουν θεσπιστεί από τα Ηνωμένα Έθνη για την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης έως το 2030.
  4. Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (α) στο Εργαστήριο Γενετικής και Οικολογίας του Ελληνικού Κέντρου θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε), (β) στο Μουσείο Ιατρικής του Πανεπιστημίου Κρήτης, και, (γ) σε επιλεγμένα Εργαστήρια της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης, με σκοπό την ενημέρωση των μαθητών για το συνεχώς εξελισσόμενο επιστημονικό πεδίο των Θετικών Επιστημών.
  5. Πανελλήνιος Διαγωνισμός Βιολογίας 2024: Μαθητές του Λυκείου μας θα λάβουν μέρος στον 20ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ, που θα διενεργηθεί το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024 στο διδακτήριο του 8ου  Γενικού Λυκείου Ηρακλείου. Η συμμετοχή σε διαγωνισμούς γνώσεων αποτελεί μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία που ενισχύει τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών, ενώ συγχρόνως ευαισθητοποιεί τους μαθητές σε θέματα επιστημονικά που απασχολούν την παγκόσμια αλλά και την τοπική κοινότητα.
  6. Καμπάνιες Ευαισθητοποίησης: Οι μαθητές θα διοργανώσουν στο χώρο του σχολείου καμπάνιες ευαισθητοποίησης για συγκεκριμένα περιβαλλοντικά ζητήματα, θα προωθήσουν τη δημιουργία έργων, όπως αφίσες και ενημερωτικά φυλλάδια, με αναφορές σε σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα του τοπικού φυσικού περιβάλλοντος, και θα συνεργαστούν με φορείς της τοπικής κοινότητας για την προώθηση της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης.

Οι Δράσεις αυτές υλοποιούνται υπό τον συντονισμό και την επιστημονική καθοδήγηση του Δρ. Σημαιάκη Στέλιου (Βιολόγος) σε συνεργασία με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς Φυσικών Επιστημών του Λυκείου μας: Σκυβαλάκη Χριστίνα (Χημικός), Κατσαράκη Γεώργιο (Φυσικός) και τη Διευθύντρια του σχολείου Δρ. Γκιουρέμου Καλλιόπη (Βιολόγος)