Πρώην Αμερικανική Βάση Γουρνών

Γούρνες, 71500

08:00-14:00

Δευτέρα έως Παρασκευή

Φοίτηση Μαθητών/τριών

Η Α΄ τάξη Γενικού Λυκείου αποτελεί τάξη αποκλειστικά γενικής παιδείας, στην οποία εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων γενικής παιδείας τριάντα πέντε (35) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως.

Στη Β′ Τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου εγγράφονται οι μαθητές που προήχθησαν από την Α΄ τάξη του ΓΕ.Λ. αλλά και του ΕΠΑ.Λ. Εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας τριάντα (30) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως και δύο (2) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού:

  • Ανθρωπιστικών Σπουδών : Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Λατινική Γλώσσα
  • Θετικών Σπουδών : Μαθηματικά, Φυσική

με πέντε (5) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως για κάθε ομάδα.

Στη Γ′ Τάξη Ημερησίου Γενικού Λυκείου εγγράφονται οι μαθητές που προήχθησαν από την Β΄ τάξη του ΓΕ.Λ. Στη Γ’ Τάξη Γενικού Λυκείου εφαρμόζεται πρόγραμμα μαθημάτων που περιλαμβάνει μαθήματα γενικής παιδείας και προσανατολισμού. Τριάντα δύο (32) συνολικά διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως. Τα μαθήματα προσανατολισμού χωρίζονται σε τέσσερις (4) Ομάδες Μαθημάτων Προσανατολισμού, ως εξής:
α) Ανθρωπιστικών Σπουδών: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, Ιστορία, Λατινική Γλώσσα
β) Θετικών Σπουδών: Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία
γ) Σπουδών Υγείας: Βιολογία, Φυσική, Χημεία
δ) Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής:, Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, Μαθηματικά, Πληροφορική

Οι μαθητές, εκτός από τα μαθήματα γενικής παιδείας, παρακολουθούν υποχρεωτικά και τα μαθήματα της Ομάδας Προσανατολισμού που επιλέγουν, αφιερώνοντας 6 ώρες ανά αντικείμενο.

Φοίτηση μαθητών/τριών

Τα θέματα απουσιών των μαθητών/τριών Γυμνασίων και Γενικών Λυκείων καθορίζονται από τα άρθρα 23, 24, 27 και 28 της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21-05-2019 Υ.Α. (Β΄ 2005), όπως ισχύει.
Η φοίτηση μαθητών/τριών χαρακτηρίζεται επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση εφόσον το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις 114. Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν τη φοίτησή τους στην ίδια τάξη.
Οι απουσίες που καταχωρίζονται στο Βιβλίο Φοίτησης (απουσιολόγιο) και δεν λαμβάνονται υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης ορίζονται στο άρθρο 24 της ανωτέρω Υ.Α

Απαλλαγή Μαθητών/τριών από την ενεργό συμμετοχή σε μαθήματα:
Για την απαλλαγή μαθητών/τριών από την ενεργό συμμετοχή σε μαθήματα ισχύει το άρθρο 25 της υπό στοιχεία 79942/ΓΔ4/21-05-2019 Υ.Α. (Β΄ 2005), όπως τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία 106646/ΓΔ4/02-09-2022 Υ.Α. (Β΄ 4644).

Αξιολόγηση μαθητών/τριών

Με λίγα λόγια για την αξιολόγηση μαθητών/ τριών:
Οι παρ. 1 και 2 του άρθρου 103 του ν. 4610/2019 (Α ́ 70), περί της αξιολόγησης της επίδοσης των μαθητών του Γενικού Λυκείου, τροποποιούνται και το άρθρο 103 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 103
Προφορική βαθμολογία τετραμήνων
1. Για την αξιολόγηση του μαθητή κατά τετράμηνο ο διδάσκων συνεκτιμά:
​α) τη συμμετοχή του στη διδακτική μαθησιακή διαδικασία,
β) την επιμέλεια και το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο μάθημα,
γ) την επίδοσή του στις τετραμηνιαίες δοκιμασίες αξιολόγησης (ωριαίες γραπτές δοκιμασίες ή ανάθεση και υποβολή/παρουσίαση ατομικής ή ομαδικής συνθετικής ή διαθεματικής δημιουργικής εργασίας ή αξιοποίηση των χαρακτηριστικών και των σταδίων εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης),
δ) την επίδοσή του στις γραπτές δοκιμασίες,
ε) τις εργασίες που εκτελεί στο σχολείο ή στο σπίτι.

Οι γραπτές δοκιμασίες διακρίνονται στις ολιγόλεπτες και στις ωριαίες.
Οι ολιγόλεπτες δοκιμασίες πραγματοποιούνται με ή χωρίς προειδοποίηση των μαθητών με τη μορφή σύντομων, ποικίλων και κατάλληλων γραπτών ερωτήσεων.
Ο αριθμός και η συχνότητα των ολιγόλεπτων δοκιμασιών που πραγματοποιούνται σε κάθε τετράμηνο επαφίενται στην κρίση του διδάσκοντος.
Οι ωριαίες γραπτές δοκιμασίες διαρκούν μία (1) διδακτική ώρα και είναι:
α) προειδοποιημένες, αν έπονται μιας ανακεφαλαίωσης
ή
β) μη προειδοποιημένες, αν καλύπτουν την ύλη που διδάχθηκε στο αμέσως προηγούμενο μάθημα.​

2. Αν λείπουν στοιχεία της παρ. 1, ο προφορικός βαθμός του τετραμήνου διαμορφώνεται ύστερα από τη συνεκτίμηση των υπαρχόντων στοιχείων.
3. Για μάθημα, το οποίο, για οποιονδήποτε λόγο, διδάχθηκε λιγότερο από δέκα (10) ώρες, δεν κατατίθεται βαθμολογία, αν αποδεδειγμένα και δικαιολογημένα ο διδάσκων δεν διαθέτει επαρκή στοιχεία για την αξιολόγηση των μαθητών.
4. Δεν κατατίθεται βαθμολογία για τα μαθήματα των Θρησκευτικών και της Φυσικής Αγωγής για όσους μαθητές έχουν νομίμως απαλλαγεί από την παρακολούθησή τους.
5. Με τη λήξη του Α’ και του Β’ τετραμήνου κάθε διδάσκων καταθέτει στον Διευθυντή του Σχολείου ονομαστική κατάσταση για κάθε τάξη ή τμήμα χωριστά με τους βαθμούς επίδοσης του τετραμήνου.
​6. Αν από την ονομαστική κατάσταση της προφορικής βαθμολογίας λείπει βαθμός μαθητή, η έλλειψη αυτή πρέπει να αιτιολογείται από τον διδάσκοντα με ενυπόγραφη σημείωσή του πάνω στην κατάσταση βαθμολογίας.
7. Με ευθύνη του Διευθυντή του Σχολείου και του διδάσκοντος, η προφορική βαθμολογία των μαθητών καταχωρίζεται χωρίς καθυστέρηση στο Ατομικό Δελτίο (Α.Δ.) των μαθητών. Για το Β’ τετράμηνο η καταχώριση γίνεται πριν από την έναρξη των γραπτών προαγωγικών ή απολυτηρίων εξετάσεων. Μετά την καταχώριση δεν επιτρέπεται καμία μεταβολή, εκτός από την περίπτωση λανθασμένης καταχώρισης που διαπιστώνεται με ειδική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων και οπωσδήποτε πριν από την έκδοση των αποτελεσμάτων.»