Τα τμήματα Α΄1 & Α΄3 του Λυκείου μας, την Πέμπτη 25 Απριλίου 2024, πραγματοποίησαν Διδακτική Επίσκεψη στην αρχαία ελληνική πόλη Λατώ, στο πλαίσιο των μαθημάτων τους: Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Ιστορία με επιστημονική υπεύθυνη τη φιλόλογο, Γερολυμάτου Μαρίνα.
Οι μαθητές/ τριες είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στον αρχαιολογικό χώρο, εκπονώντας παράλληλα ομαδική εργασία. Μέσω βιωματικής μάθησης, με τη βοήθεια της δημιουργικής γραφής, επιχείρησαν να ανακαλύψουν τις χρήσεις και τις λειτουργίες των διάφορων μερών της αρχαίας πόλης σε ένα “ταξίδι” στο χρόνο.
Η Λατώ πρέπει να χτίστηκε στην αρχαϊκή εποχή (7ος αιώνας π.Χ.). Είχε τη φήμη μιας από τις ισχυρότερες πόλεις της Κρήτης με δύο ακροπόλεις. Στο τείχος της πόλης σώζεται η κεντρική της είσοδος, ενώ στο κέντρο της πλατείας ένας μικρός ναός και μια δεξαμενή. Σώζονται ακόμη κερκίδες για συγκεντρώσεις των πολιτών, Δημόσια κτίρια, η Αγορά, ένας μεγάλος ναός στο κέντρο της αγοράς και κερκίδες θεάτρου.
Η αρχαία πόλη Λατώ, ή καλύτερα το αστικό κέντρο της επικράτειας των Λατίων, στη θέση Γουλάς, είναι κτισμένη στις πλαγιές δυο λόφων και στο μεταξύ τους διάσελο. Απέχει 4 χλμ από τον εγγύτερο οικισμό, την Κριτσά, και 12 χλμ από την πόλη του Αγ. Νικολάου, πρωτεύουσα του Νομού Λασιθίου. Διοικητικά ο Αρχαιολογικός χώρος Λατούς ανήκει στο Δήμο Αγ. Νικολάου.
Στο χώρο έχουν αναγνωριστεί δυο «θεατρικοί χώροι». Ο πρώτος είναι η Μεγάλη Κλίμακα στη νότια πλαγιά της βόρειας ακρόπολης, που με τη διαίρεσή της σε τρεις κερκίδες θυμίζει έντονα το κοίλο ενός τυπικού ελληνικού θεάτρου, αλλά με ευθεία έδρανα. Έχει υπολογιστεί ότι σ’ αυτά μπορούσαν να καθίσουν 80 θεατές. Ο δεύτερος είναι ο θεατρικός χώρος στη βόρεια πλαγιά της νότιας ακρόπολης, αποτελούμενος από ευθείες βαθμίδες εν μέρει κτιστές και εν μέρει λαξευμένες στο φυσικό βράχο, που μπορούσαν να δεχθούν 350 θεατές, μια εξέδρα και τον ελεύθερο χώρο μπροστά τους. Η Μεγάλη Κλίμακα χρονολογήθηκε στα μέσα του 4ου αι. π.Χ., ενώ ο θεατρικός χώρος στο τέλος του 4ου / α΄ μισό 3ου αι. π.Χ.
Η δράση ξεκίνησε στην τάξη, όπου οι μαθητές/ τριες των δύο τμημάτων χωρίστηκαν σε επτά ομάδες και ανέλαβαν να υιοθετήσουν έναν συγκεκριμένο χώρο. Για το χώρο αυτό τα μέλη των ομάδων μοιράστηκαν σημαντικές πληροφορίες μεταξύ τους, για να “χτίσουν” τη δική τους ιστορία κατά την επίσκεψη στην αρχαία πόλη.
Ήταν μια ευκαιρία για γνώση, συνεργασία και έκφραση δημιουργικής διάθεσης.